Elmetágító rajzolás

Hogyan válhat élménnyé a rajztanítás és a tanulás?

TANÍTÓKNAK

Hogyan tudod igazi rajzélményhez juttatni minden tanítványodat, vagyis nem csak a tehetségeseket, hanem mindegyiket?

RAJZTANÁROKNAK

Hogyan lehetne elérni, hogy a diákok többsége 11-12 éves korában ne hagyja abba a rajzolást?

NEVELŐKNEK

Mit kellene tenned, hogy a figyelemzavaros, önbizalomhiányos gyerekek közreműködőbbek legyenek, megnyíljanak neked?
 

Ha megvan benned a vágy valami újra, olyan megoldásokat mutatok, amik garantálják a sikert.

 

Ez szerinted is gond?

Alsós tanítók panaszkodnak arról, hogy bizonytalanok, mert a főiskolán nem készítették fel őket megfelelően arra, hogyan tanítsák a gyerekeket rajzolni.

A rajzolásra vágyó gyerekek 11-12 éves korukban leteszik a ceruzát, mert tehetségtelennek gondolják magukat.

A gyerekek vizuális képessége egyre romlik, egyre kevésbé válnak alkotó gondolkodásúvá.

Mit tegyél?

Ne törődj bele és ne higgy azoknak, akik azt mondják, hogy ez készségtárgy, nincs mit tenni!

Ismerd meg azt a rajzmódszert, ami megoldja minden rajztanítási problémádat.

Válj alkotóvá és tanítsd meg a gyerekeket az alkotó gondolkodásra!

 

Hol kezdj bele?

Először gondold végig, hogy mi lehet a probléma?

 
Írni tudsz? Igen. Miért? Mert megtanultad.
Olvasni tudsz? Igen. Miért? Mert megtanultad.
Főzni tudsz? Igen. Miért? Mert megtanultad.
Rajzolni tudsz? Igen. Miért? Mert megtanultad.
vagy
Rajzolni tudsz? Nem. Miért nem? Mert nem tanultad meg.

Ha nem tudsz rajzolni nem a tehetséged hiányzik hozzá. Ez tévhit. A rajzolás semmivel sem tehetségfüggőbb, mint minden más tevékenységed az életedben.

Az igaz, hogy egy téma művészi megvalósításához tehetség is szükséges, de a valóság, a látvány hiteles, jó színvonalú ábrázolására mindenki képes.

 

Miből adódik akkor ez a tévhit?

Nagyjából 11-12 éves korban a gyerekeknél befejeződik spontán rajzfejlődés időszaka. Ezután az érdeklődésük a szimbólumrendszerű mesevilág helyett a valóság felé fordul. A világot akarják egyre valóságosabbnak láttatni. A fát olyannak, mint kinn a kertben, a macskát olyannak, mint a nagyié, egy portrét meg olyannak, hogy fel lehessen ismerni.
Ez a valóságszerű ábrázolás időszaka, amely nem megkerülhető. Ettől az életkortól válik külön a tehetséges gyerek rajzfejlődése az átlagostól.

Az átlagos rajzképességű gyerekek rajztudása megreked, segítség nélkül nem tudnak továbblépni. Hát, segíts nekik!

A megoldás ugyanaz, mint minden tevékenységünk tanulásánál. Tanuld meg a rajzolás részkészségeit és tanítsd meg a gyerekeknek is!

 

Tanulni persze elmehetsz szakmaiságot nélkülöző, olcsó rajztanfolyamokra, amelyek hiteles magyarázatok, összefüggések, pedagógiai-pszichológiai alapok nélkül csak illúziót árulnak.

...és mi lesz, amikor nem azt kapod, mint amire számítasz?

Azt mondod majd, hogy nincs igazam, pedig csak nem jó helyen akartad megtanulni.

Az illúzióárusokkal szemben én valódi tudást garantálok neked.
Azért merem ezt ilyen kendőzetlenül a szemedbe mondani, mert volt már jópár kétkedő tanítványom, akik végül is rászánták magukat és eljöttek az egyik tanfolyamunkra.
A végén mindannyian azt kérdezték: „Miért nem így tanítják ezt az iskolában?”

Fejlesztőpedagógusként már jó ideje feltűnt nekem a jelenleg uralkodó rajzoktatás sikertelensége. Nem értettem, hogyan lehet, hogy a rajztanítás ellenére az emberek 90%-a rajzanalfabéta?
Keresni kezdtem ennek az okát. Az élet úgy hozta, hogy megismertem és kipróbálhattam egy teljesen más szemléletű rajztanítást. A rajztanítással töltött évek alatt jöttem rá, hogy a 10 év fölötti gyerekeknél a művészi megközelítés nem elég, az önkifejezés erőltetése nem viszi őket előre.
Amint visszatértem a pedagógiai alapokhoz, máris látványos fejlődést értem el náluk.
Ráadásul nem csak a vizuális képességek fejlesztése terén, hanem a figyelem, emlékezet, gondolkodás, problémamegoldás, motiváció, önbecsülés terén is. Mindezt indirekt módon.

Szerencsére már nem csak én gondolok másképpen a rajzolásra, hanem egyre több kolléga is, akik megismerték, alkalmazzák a képzéseinken megszerzett tudást. Olvasd el néhány tanító véleményét. Biztosítalak, hogy ők valós személyek és valóban ők írták ezeket a sorokat:

 

Sövényházy Anna tanító

 
 

"Ezt meg kell tanítanunk a gyerekeknek! A módszer alkalmas arra, hogy rövid idő alatt látványosan fejlődjön rajztudásuk. Megszűnik bennük a feszültség, fejlődik a megfigyelő képességük, jól irányítható a figyelmük.
A módszerrel hozzájárulhatunk ahhoz, hogy sikeres, önmagukat megvalósítani tudó felnőttekké váljanak."

 

Erdélyi Mariann tanító

 
 

"A leggyakorlatiasabb képzés, amelyen valaha részt vettem.
Imádják a gyerekek...mert én is rajzolok velük...mert nem baj, ha valami nem sikerül...mert nincs verseny...mindenki rajzában találunk ötletes megoldást, ...igazi relaxáció a rajzóra. ... és természetesen azért is szeretik, mert érzik, hogy a tanító néni is élvezi, ami nagyban köszönhető a módszer által átadott tudásnak, másfajta látásmódnak."

 

Sandrik Ágnes tanító

 
 

„Örömmel írom ezt a pár sort, hiszen ahányszor rajzolok, vagy felidézem a tanfolyam pillanatait, esetleg másoknak beszélek az élményről újra és újra átélem a "FLOW" élményt amit neked köszönhetek! Rövid idő alatt sokat fejlődtem, de nem csak én mindenki, aki jelen volt a tanfolyamon.
Köszönjük ezt oktatónknak, aki megfelelő módszertannal irányította munkánkat….”

 

Most rajtad a sor!

Döntsd el, hogy változol, és változtatsz, vagy megelégszel a régi megszokott rutinnal.

 

Mennyibe kerül a tanfolyam?

Ilyen jellegű akkreditált pedagógus továbbképzést nem találsz másikat Magyarországon.
Vannak bizonytalan színvonalú, jobb agyféltekés rajzolás néven hirdetett tanfolyamok már 15 000 Ft körüli áron, az elismertebbek 40 000-60 000 Ft-ot kérnek. A művészek által tartott rajztanfolyamok pedig ennél jóval drágábbak.

Neked azonban ezek a tanfolyamok nem segítenek, mert nem pedagógiai szemléletűek, hiszen nem pedagógusok tartják ezeket. Olyan tanfolyam, amelyik a képességfejlesztés felől közelít, és a gyerekek tanításának módszertanát is adja, és még akkreditált is, az Elmetágító képzésén kívül egy sincs.

Visszaélhetnénk ezzel az előnnyel, de nem tesszük. A 4 napos képzésen való részvétel ára most 60 000 Ft helyett, bruttó 56 000 Ft. Aki már megvette az Elmetágító rajzolás könyvünket, annak ráadásul levonjuk a könyv árát a tanfolyam árából.

Nekik a tanfolyam 56 000 Ft helyett, csak bruttó 50 000 Ft-ba kerül.

 

Lássuk, mit kapsz, ezért az árért.

Minden rajzeszközt, amire szükséged lesz, beleértve egy polikarbonát képsíkot is.

az iskolai oktatásban is használható rajzelméletet és gyakorlati tudást.

az Elmetágító rajzolás pedagógiai módszerét.

egy korszerű, XXI. századi, gyermekbarát pedagógiai szemléletet

az alkotás, általad régóta nem tapasztalt, lelket simogató élményét

egy egész napos módszertani képzést

40 órát (kreditet)

tanúsítványt a program elvégzéséről

 

 

Akkreditált JAVK tanfolyamaink




Ebből a tudás-, és tapasztalatanyagból született az Elmetágító rajzolás módszere, amit könyvben is leírtunk.

Ha nem tudsz eljönni valamelyik tanfolyamunkra, rendeld meg a könyvünket!


A könyvről bővebben



Akkreditált képzésünk hivatalos megnevezése:

Jobb agyféltekés vizuális képességfejlesztés

Akkreditációs száma: 27282-67/2016

Letölthető dokumentumok

Képzési információk

Felnőttképzési szerződés

Elégedettségi kérdőívek összesítése

Tanfolyami értékelések

Kérdésed van? Írj nekünk!




Kérjük írd be az elme szót

Elérhetőségeink

1139 Budapest Forgách utca 19.
+36-30-383-3606
elmetagito@elmetagito.hu