Elmetágító rajzolás

az általános iskolák alsó tagozatán

Az Elmetágító rajzolás és festészet könyvünk megírása után úgy gondoltuk, hogy a végére értünk a pedagógusoknak szóló mondanivalónknak. A rajzolás és festészeti tanfolyamainkra a rajztanárok mellett tanítók is jöttek és a beszélgetéseink során olyan visszatérő mondatokat hallottunk tőlük, melyek elgondolkodtattak bennünket és arra sarkalltak, hogy az alsó tagozaton tanítóknak is dolgozzunk ki megoldásmintákat.

Olvasd el a mondataikat, hátha te is hasonlókat mondanál.

„...nem tanultunk meg rajzolni, hogyan tudnánk így azt tanítani?”

„...mi nem vagyunk rajztanárok. Mit tanítsunk?”

„...a gyerekeket egyre nehezebb rávenni a rajzolásra.”

„...a kicsik még érdeklődők, de a negyedikesek egyre érdektelenebbek a rajzolás iránt.”

„...sok rajzóra elmarad, mert ha valami közbejön, mindig az esik áldozatul.”

„...hagyni kell szabadon alkotni a gyerekeket, mert a tanítás megöli a kreativitást.”

 

Ahhoz, hogy egy hullámhosszra kerüljünk, kérlek válaszolj a legfontosabb kérdésre!

Vajon miért szükséges a gyerekeket rajzolásra és festészetre tanítani az iskolában?

Azért, hogy megtanuljanak szép képeket készíteni?
Egy művésziskolában akár lehet ez a válasz, de az általános iskolai oktatásnak nem ez a feladata. Akkor hát mi? Miért járnak a gyerekek iskolába? Miért tanítjuk őket? Mi a mi feladatunk?

Ha ezekre a kérdésekre választ tudsz adni, a többi már gyerekjáték lesz. Máris adódik, hogy mit és hogyan taníts.

Aztán ott cseng a fülemben, az a mondat, hogy: „…mi nem vagyunk rajztanárok. Mit tudnánk mi tenni?”

A válasz egyszerű. Az alsótagozaton nem a rajztanítás a fő feladatod, hanem hogy felkészítsd a gyerekeket a rajztanulásra. Ehhez nem szükséges rajztanári kompetencia, sőt ehhez tanítói kompetencia kell. Abban pedig te vagy a jó. Írni, meg olvasni is te tanítottad meg őket, hát ez sem más.

Ott van még, az a felvetés, hogy a rajzóra a legkevésbé fontos óra. Összehasonlíthatatlan például a számtannal.

Az iskolák zömében ezt a pedagógusok is így gondolják. Gondolom nálatok is, sőt talán te is. Bár ez nem verseny a tantárgyak között, lassan rá kell ébrednie a magyar pedagógiának is, hogy az alkotó gondolkodás és a kreativitás fejlesztése olyan dolgok, melyek piacképesebbé teszik a felnövekvő gyerekeket a majdani munkaerőpiacon. Ezt pedig te tudod leginkább megalapozni a rajzórákon.

Aztán ott van még ez a kreativitás dolog.

Kit nevezünk kreatívnak? Azt, aki szabadon csapongva, az intuíciói alapján csinál valamit? Ha ezt nevezzük kreativitásnak, akkor a feltalálók, a mérnökök egyáltalán nem kreatívak. Ugye te is érzed, hogy itt valami nem stimmel?

Joggal kérdezheted, hogy mit kapsz a tanfolyamon?

Csak dumát és okoskodást?
...vagy lesz gyakorlat is?

  • Először tisztába tesszük, hogy mi az alsós rajztanítás igazi feladata.
  • Elindulunk a rajztanítás alapjainál és végig megyünk egy úton, amit mi az Elmetágítóban az alap rajzkészség fejlesztésének nevezünk.
  • Megtanítunk neked rajztechnikákat.
  • Megmutatjuk, hogy milyen rajz és festőseszközökkel taníts.
  • Bebizonyítjuk neked, hogy nem a rajztudásod hiánya volt a legfőbb probléma eddig, hanem hogy nem jó úton jártál.
  • Olyan tematikát kínálunk, melyet a gyerekek imádni fognak.
  • Megmutatjuk, hogy hogyan nevelj kreatív gyerekeket.
  • A siker lehetőségét adjuk neked. Már ha sikernek azt gondolod, hogy a volt diákjaid hálásak lesznek neked, mert olyan tudást és készségeket adtál nekik, melyekkel a mindennapokban előnyre tettek szert.

És mindez mennyibe kerül?

Nos, a 3 napos tanfolyam díja minden eszközzel 45 000 Ft

Tanfolyamaink




Ebből a tudás-, és tapasztalatanyagból született az Elmetágító rajzolás módszere, amit könyvben is leírtunk.

Ha nem tudsz eljönni valamelyik tanfolyamunkra, rendeld meg a könyvünket!


A könyvről bővebben

Kérdésed van? Írj nekünk!




Kérjük írd be az elme szót

Elérhetőségeink

1139 Budapest Forgách utca 19.
+36-30-383-3606
elmetagito@elmetagito.hu