Email
Jelszó
Nincs még fiókod? Katt ide és hozz létre egyet!

Akkreditált pedagógus továbbképzés

Akkreditált pedagógus továbbképzés

Kedves Pedagógus!
Függetlenül attól, hogy mit tanítasz, hogy tudsz rajzolni vagy nem, esetleg úgy érzed, hogy tehetségtelen vagy a rajzoláshoz, vagy arra gondolsz, hogy épp elég dologgal foglalkozol már most is, nincs szükséged egy újabbra, én mégis azt kérem tőled, hogy adj nekem egy-két percet. Ugyanis kb. ennyi idő kell, hogy elolvasd ezt az oldalt.

Azzal az ellentmondással nyilván te is szembesültél már, hogy bár sok felnőtt járt rajzórákra gyerekkorában, mégsem tanultak meg rajzolni. Lehet, hogy te is így vagy ezzel, de a kollégáid közül minden bizonnyal sokan. Ilyenkor legtöbben a tehetségüket hiányolják, pedig a tehetségnek ehhez semmi köze sincs.
A rajzolás az ember alapvető képessége. Így aztán ha tudsz írni, akkor meg tudsz tanulni rajzolni is. A hiba nem benned van, hanem abban, hogy nem jól próbáltad eddig.

Betty Edwards egy Kaliforniában élő művész-rajztanár figyelt fel arra, hogy a diákjai nem úgy látják a lerajzolandó témát, mint ő.
Addig kutatott és keresett, míg rátalált a Nobel díjas Roger W. Sperry agykutató munkájára, ami magyarázatot adott arra, hogy hol a gond.
Rájött, hogy vannak, akik született tehetségük révén maguktól is képesek megtanulni rajzolni, de a többségnek ehhez segítség kell.
Éppen úgy, mint ahogyan az írás, olvasás megtanulásához is kellett.

Egy könyv született ebből, ami bestseller lett az egész világon.

A rajzolás egy különleges tevékenység. A figyelmed összpontosítására van szükség ahhoz, hogy alaposan meg tudd figyelni a lerajzolandó témád részleteit. De nem elég jól lerajzolni a részleteket, a részleteknek a végén egy egységes alkotássá kell összeállniuk.
Ehhez szükséged lesz az összképalkotó képességedre.
Ilyen képesség kell például a karmesternek, aki a részekből építi fel a zeneművet, de ugyanerre a képességre lesz szüksége a diákjaid többségének is, ha szeretnének sikeresek lenni a munkaerőpiacon.
Mert megváltoztak az elvárások. Nemrég még bárki képes volt betanulni egy-két hét alatt, ezzel szemben ma kreatív, gondolkodó, szellemi termékek létrehozására alkalmas munkaerőt keresnek a munkáltatók.

És itt érkeztünk el ahhoz, hogy miért kellene minden embernek megtanulnia rajzolni. Mert hiszed, vagy nem, a rajzolás az egyik legjobb fejlesztő eszköz az összképalkotó képesség megszerzéséhez, és én ezt a fejlesztőeszközt szeretném neked átadni.

Ez nem egy szimpla jobb agyféltekés rajzolás tanfolyam. Ez a tanfolyam nem csak rólad szól, hanem arról is, hogy hogyan add tovább a tudásodat a diákjaidnak.

Bár nem kizáró szempont, ha nem vagy pedagógus – a módszertani ismereteket azért leginkább ők fogják tudni használni.

A képzés nem rajztanároknak szól és nem is rajztanárokat képez, vagyis semmilyen rajzképzettséget, rajztudást nem igényel.

Ennek ellenére a rajztanároknak sem felesleges egy ilyen tanfolyam,
bár ők nyilvánvalóan nem a rajzkészségüket fogják fejleszteni, hanem megismerik ezt a klasszikus rajztanítástól eltérő módszert,
amivel az átlagos képességű gyerekeket is motiváltan lehet rajzra tanítani.

Tévedsz, nem attól, hogy nem tudom megtölteni a tanfolyamaimat, mert már most is nagyon elfoglalt vagyok.

Nem is attól, hogy amit ajánlok, az nem jó, nem válik be,
mert már 8 éve tartok jobb agyféltekés rajztanfolyamokat,
úgyhogy bőven van referenciám a sikerességére.

És attól sem, hogy a diákjaidnak nem fog bejönni, mert tudom,
alig várják már, hogy valami olyat csináljanak, amiben kiélhetik a kreativitásukat.

Nem, a félelmeim nem rólam szólnak, hanem rólad. Az én félelmem az,
hogy a diákjaid lemaradnak arról a lehetőségről, amit adhatnál nekik.

Hogy nem használod ki ezt a lehetőséget, és így nem látod majd az arcukon azt a sikerélményt, azt a boldog ragyogást, amit elszalasztottál.

Attól is tartok, hogy az elszalasztott lehetőséget mások kihasználják és ezért te lemaradsz hozzájuk képest.
Csalódott leszel és irigykedve nézed majd, ahogyan csillogó szemmel másokra néznek fel a gyerekek és nem rád.

Nincs más dolgod, csak gyere el, és ne hagyd otthon az érdeklődésedet, meg a nyitottságodat.

Ja, hogy még nem tudsz rajzolni? Hiszen már mondtam.
Ez a program főként olyanoknak szól, akik nem tudnak rajzolni.
Akik azt mondják magukról, hogy csak pálcikaemberekig jutottak.

Persze. Még most.
De garantálom, hogy három nap elteltével mindez megváltozik.

Először is elmondom, hogy miért nem tudsz rajzolni.
Utána jönnek a gyakorló feladatok. Érdekesek, furcsák, szokatlanok lesznek, de egyben nagyon izgalmasak is. A harmadik nap végén pedig egy szép színészportrét rajzolsz. Angelina Jolie-t, Brad Pitt-et, Jack Nickolsont, Robert de Nirot, vagy akit választottál, mert van egy csomó lehetőség.

A lényeg, hogy ez már realisztikus, igazi rajz lesz. A negyedik nap pedig arról szól majd, hogy hogyan tanítsd ezt meg a diákjaidnak, mert égni fogsz a vágytól, hogy megoszd velük az újonnan szerzett tudásodat és azt az élményt, amit átéltél. Szóval a negyedik nap a módszertané.

Éva, az egyik pedagógus aki nálunk tanult, a múltkor egy hasonló témájú tutorialfoglakozás után segített elpakolni, akkor mondta nekem, hogy azért szeret nálunk rajzolni, mert nem csak tudást, ötleteket kap itt, hanem olyan ez neki mint a nyaralás. Teljesen kikapcsolódik, felfrissül.

Szóval? Kipróbálod?


Milyen időtartamú a tanfolyam?
Mennyi kreditpont jár érte?
Mennyibe kerül?


Letölthető dokumentumok
Elégedettségi kérdőívek összesítése
Megnevezés
Időpont
Teljes díj
Kedvezményes díj


Kérdésed van? Írj nekünk!




Kérjük írd be az elme szót

Elérhetőségeink

1139 Budapest Forgách utca 19.
+36-30-383-3606
elmetagito@elmetagito.hu